Inauguracja kampanii "Senior znaczy szacunek" 2017

14 września br. odbyła się w Warszawie inauguracja Kampanii informacyjno - edukacyjnej

OK SENIOR "Senior znaczy szacunek",

zainicjowana przez Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej w partnerstwie z Ogólnopolską Federacją Stowarzyszeń Uniwersytetów Trzeciego Wieku oraz Firmą TAURON. Celem kampanii jest wzmocnienie bezpieczeństwa ekonomicznego seniorów m.in poprzez system jednoznacznego oznakowania bezpiecznych produktów i usług certyfikatem -  znakiem jakości OK SENIOR.
Istotnym elementem kampanii informacyjno - edukacyjnej będą wykłady skierowane do seniorów, prowadzone w Uniwersytetach Trzeciego Wieku, mające na celu zwiększenie świadomości konsumentów w wieku 60 + w zakresie obowiązującego prawa, które ma przede wszystkim ich chronić.
Łącznie planowych jest do końca 2017 r. 20-25 wykładów w Uniwersytetach Trzeciego Wieku, w na terenie województw: małopolskiego, śląskiego, dolnośląskiego i opolskiego. W ramach kampanii odbywać się będą także lokalne fora seniorów na szczeblu gminnym lub powiatowym, na które zapraszane będą m.in. lokalne władze, rady seniorów, organizacje pozarządowe.
Kolejnym elementem kampanii będą Paszporty OK SENIOR, zawierające najważniejsze informacje na temat zasad bezpieczeństwa. Maja być również dystrybuowane naklejki do umieszczenia na wewnętrznej stronie drzwi mieszkania czy domu, przypominające o tym, jak się zachować, kiedy do drzwi puka nieznajoma osoba.

fot. archiwum Federacji

fot. archiwum Federacji